My shop

My shop
My shop

sobota 19. decembra 2009

Pečiem a pečiem...

V posledných dňoch ma "chytilo" predvianočné pečenie. Čím viac pečiem, tým ma to viac baví a ťahá ma to napiecť ďalšie a ďalšie koláče. Nebojím sa o to, či to bude mať kto zjesť, už teraz nestihnem ani dopiecť a už mi pár koláčov chýba. Chlapci tajne prídu a potom rýchlo utekajú s rukou za chrbtom... Šimon je môj najvernejší pomocník. Takmer vždy, keď ma vidí niečo robiť v kuchyni, je pripravený a ochotný pomáhať.

Kokosové guľky - Rafaelo

Toto je veľmi jednoduché, rýchle a chutné. Potrebujete na to len 1 Salko, kokosovú múčku a lieskové oriešky. Salko s kokosom zmiešate, tvarujete guľky, doprostred sa dá lieskový oriešok a obalí sa to v kokose.

Orechové paličky

Známa, od ktorej mám tento recept, to robí ako malé rožky, ja som si to upravila na paličky...
21 dkg Hery;
7 dkg práškového cukru;
- to sa šlahá do peny, potom pridáte:
10 dkg mletých orechov;
28 dkg hladkej múky;
- všetko zmiesite a tvarujete (ja používam mlynček na mäso s takými špeciálnymi nádstavcami)
- po upečení obalíte v zmesi práškového a vanilkového cukru
Je to výborné, krehké, rozplývajúce sa na jazyku... Preto ja dávku minimálne zdvojnásobujem. Skúste!

Bryndzové koláčiky

Ja mám rada na Vianoce aj niečo slané. Tento rok som sa rozhodla pre nasledujúce recepty.
40 dkg hladkej múky;
1 palmarín;
25 dkg bryndze;
1 ČL masla;
1 žĺtok;
soľ;
- všetko zmieste, rozvaľkajte, potrite bielkom, posypte soľou a makom (dá sa použiť sezam, rasca, ľanové semienka...) a vykrajujte

Slané slimáčiky

25 dkg polohrubej múky;
1 KL práškového cukru;
1/2 KL prášku do pečiva;
1 KL soli;
12,5 dkg tuku;
- zmieste, rozdeľte na 3 časti, každú vyvaľkajte na tenko, potrite plnkou, stočte ako roládu a dajte do mrazničky
Plnka:
12 dkg tuku;
15 dkg postrúhaného syra;
vegeta, červená paprika, soľ

- narežte na tenké kolieska (cca 3 mm) poukladajte na papier na pečenie a pečte v horúcej rúre

Ak som niekoho inšpirovala, skúste a dajte vedieť. Budem len rada. Dobrú chuť!

1 komentár: