My shop

My shop
My shop

štvrtok 7. marca 2013

Bezlepkové bagetky...

 Keď Ľubkovi ako prvému zistili celiakiu a ešte sme nemali pekárničku, piekla som mu žemle. Boli malé, nevykysnuté a veľmi tvrdé. Potom som urobila ešte pokus so zemiakovými rožkami a lúpačkami, no ani tie nemali veľký úspech a vlastne som ich od vtedy ani nerobila. Po polroku na chlebe mi včera Ľubko zašepkal: "Mamka, nemohla by si nám znova urobiť žemle?" A tak som dnes vyskúšala nový recept a napiekla mojim trom "bezlepkáčom" bagetky. Tak sa tešili!
Vraveli, že im chutia a tak pre záujemcov prikladám recept:
1 PL psyllia;
400 ml vlažnej vody;
500 g múky Promix Forte (môže byť aj iná);
1 balíček sušeného droždia;
1 ČL cukru;
2 ČL soli;
30 g rozpusteného masla;
1 PL octu;
sezamové zrnká, alebo mak, slnečnica...

Psyllium zmiešame s vodou a necháme 10 min, nech nabobná. Múku zmiešame s droždím, cukrom, soľou a pridáme spolu s maslom a octom do psylliovej vody. Ja som nechala pracovať pekárničku. Cesto bolo najskôr mrvivé a husté, ale postupne sa pekne vypracovalo aj nakyslo. Potom som ho rozdelila na 12 častí a navlhčenými rukami som vytvarovala bagetky. Posypala som ich sezamom, zrnká som trošku pritlačila. Rúru som predhriala a piekla som na 200°C (teplovzdušný program) asi 30 min, kým nemali hnedastý nádych.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára