My shop

My shop
My shop

sobota 29. októbra 2011

Orechový koláč na oblátke...

 Predstavujem vám svoj najobľúbenejší zákusok. Vôbec nie je ťažké ho pripraviť a možno ho aj mnohé poznáte. Pre tých, ktorí ho ešte neochutnali ponúkam recept a odporúčam vyskúšať, je úžasný...

Cesto: 4 žĺtka a 25 dkg cukru vymiešame do peny
            pridáme: 20 dkg mletých orechov
                          3 PL preosiatej strúhanky
                          1/2 prášku do pečiva
                           sneh zo 6 bielkov
plech vyložíme papierom na pečenie, poukladáme oblátky tak, aby pokryli celú plochu a na ne vylejeme cesto. Pomaly pečieme asi 30 min na 190 stupňoch. Po vychladnutí natrieme plnkou.

Plnka: 25 dkg masla (ja používam Héliu)
           2 žĺtka
           20 dkg práškového cukru - tieto tri ingrediencie vymiešame šľahačom a
         pridáme 1 dcl horúcej kávy (hneď po zaliatí) na chvíľu sa nám to rozpustí, ale keď pokračujeme v šľahaní vytvorí sa veľmi jemná, ľahká chutná penová plnka.

Posyp: 10 dkg posekaných opražených orechov - keď sú jemne opražené, pridám k nim asi 2 hrste cukru a miešam, orechy sú potom chutnejšie, skaramelizované...
             postrúhanú čokoládu

Tento týždeň som si cestou do škôlky vzala fotoaparát. Jeseň je pre mňa najkrajším obdobím a to nielen kvôli jej farbám...
 
 
 
Pohľad z nášho kuchynského okna... (škola, do ktorej chodia chlapci)


5 komentárov:

  1. Ajka, nádherné zábery sa ti podarili, čarovné:)

    A teraz len šepkám: koláč vyzerá rovnako perfektne, ale vieš, že ja sa takýmto pohľadom radšej trochu vyhýbam:)) Krásnu nedeľu Gabi

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jejda, ten vypadááá úúúúžasně! Já mám na něj takovou chuť- ořechy miluji...teda, sbíhají se mi sliny...a fotky jsou nááádherné-podzim JE nádherný

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Krásne fotky. Asi najviac sa mi páči záber priamo z vášho okna. :)
    Radostné sviatky, Leti.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Podzim je krásný, stejně jako jiná roční období, na každé se těším, brala bych jejich častější střídání. Třeba ne po třech, ale už po dvou měsících. Dlouhá zima způsobuje těšení na jaro, dlouhé jaro těšení na léto, dlouhé horké léto těšení na podzim a dlouhý podzim těšení na bílou zimu. V dobrých končinách se naši předci usadili, že?(o:

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Aďka tento koláčik je super, tiež som dostala recept od kamošky a veru už som ho dlho nerobila. Vďaka za pripomenutie :))))

    OdpovedaťOdstrániť